menu

Nieuws

Op pad voor het Glazen Huis

Pascal Cranshof.
Wijnand Nijs

BREDA – Het is niet het Glazen Huis, maar de fel witte bovenverdieping van de NHTV is wel wat je noemt doorzon. Ramen aan alle kanten, Breda aan je voeten vanaf de zesde verdieping. Hier zetelt het Serious Request-team van de NHTV, dat zich uit de naad werkt voor de 3FM-actie.
>> Meer over het Glazen Huis

Pascal Cranshof is verantwoordelijk voor de stakeholders en de sponsors. Kort door de bocht: het geld dus. “Want dat is wat we nu nodig hebben”, vertelt de vierdejaars student vrijetijdsmanagement, “zodat de actie geld oplevert.”

De NHTV is verantwoordelijk voor de cabine die straks een week lang midden op de Grote Markt staat. Vorig jaar regelden de studenten in een vergelijkbare luxe zeecontainer een actie met een waterpomp. “Voor elke liter die je omhoog pompte sponsorden bedrijven een euro. Dat bracht twee ton op.”

En hun actie van dit jaar. Drie ton? “Dat zou mooi zijn. Maar als we het bedrag van vorig jaar evenaren, is het ook al mooi.”

Cranshof wil nog niet onthullen wat de actie dit jaar wordt. “Het is de bedoeling dat bezoekers actief mee kunnen doen”, ligt hij een tipje van de sluier op. De cabine wordt aangekleed onder meer met een aantal beeldschermen.

Die had hij ook graag in de stad willen zien hangen. Uiteindelijk bleek dat niet te kunnen. Dus kon dat niet in het sponsorpakket. “Daar moet wel in staan wat je waar kunt maken.” Sponsors vinden nu onder meer hun naam terug op de hyves van de studenten. “En op de schermen in de cabine.”

Pascal wil na zijn studie verder gaan in de evenementen. Voor hem geldt het project voor zijn afstuderen. “Hiermee doe ik veel ervaring op. En naamsbekendheid. Hierdoor heb je toch een soort kruiwagentje.”

Hij ervaart dat het Serious Request-project anders is dan andere projecten. “je gaat het nu echt zelf uitvoeren wat je bedacht hebt. Eerder was het alleen fictief. Als je problemen hebt, dan moet je ze samen oplossen. Wat voor problemen? In de communicatie, vooral met externe partijen. Dat het langer duurt dan dat jij ervoor had uitgetrokken, terwijl je wel door wilt. Bijvoorbeeld met die schermen, dan moet je wachten totdat je een afspraak hebt. Want face-to-face werkt dat toch beter.”

Nog drieënhalve week, en dan staat het Glazen Huis pontificaal op de Grote Markt. Tijd om weer aan het werk te gaan. “Bedrijven benaderen. Als je zegt dat het voor het goede doel is, en 3FM, dan ben je met één been binnen.”

Meer over het Glazen Huis:
www.bredavandaag.nl/glazenhuis
En de acties van de NHTV:
glazenhuisbreda.hyves.nl