menu

Column

Die sexy fietsmonteur bestaat helemaal niet

Bredavandaag logo
Babs Verstrepen

COLUMN - Dat je de meeste tv-commercials met een korreltje zout moet nemen wist ik wel, maar er zijn ook reclames waarbij je in één klap door je hele wintervoorraad strooizout heen bent.

Omdat mijn oude fiets aan vervanging toe was ging ik op zoek naar een nieuwe. Na enig speurwerk op internet wist ik welke het zou worden, zo’n stoere Sparta met een rekje aan de voorkant. Dankzij strategisch achtergelaten cookies wist Google me precies te vertelden waar ik deze fiets het beste kon kopen. Als bonus beloofde de fietsenwinkel me zelfs een extra service. Wanneer ik een lekke band zou krijgen zouden ze een sexy monteur sturen die, gekleed in een iets te krap zittend blauw T-shirt, mijn band zou komen plakken. Zo’n decadent aanbod kon ik natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan en vol spanning wachtte ik af tot mijn nieuwe fiets bezorgd zou worden.

 ‘Hallo, met Babs. Ik heb bij jullie een fiets gekocht en die hebben ze net afgeleverd. Mooie fiets, alleen dat trapperding zit ècht hartstikke scheef. Dus, kunnen jullie even een sexy monteur sturen om dat te fixen?’ Zo werkte het dus niet, vertelde de meneer aan de andere kant van de telefoon. Ook mijn toegeeflijke opmerking dat de monteur best iets minder sexy zou mogen zijn, of desnoods in een lelijk oversized geel T-shirt aan mijn fiets zou mogen komen sleutelen, haalde niks uit. Met een rappe en routinematige babbel werd deze vorm van thuiszorg naar het rijk der fabelen verwezen.

En dat was nog maar het begin. Als hoogtepunt wil ik vooral de nutteloze, frustrerende maar bovenal tijdrovende bezoekjes aan het servicecentrum niet onvermeld laten.

En net toen ik het niet meer zag zitten was daar Maarten. De talentvolle aftersales medewerker die in ieder geval de beleefdheid had om te doen alsof hij het allemaal een beetje sneu voor me vond. Met Maarten kwam meteen de hoogst haalbare service in beeld. In de vorm van twee nieuwe trapperdingen in een bubbeltjesenvelop. Opgestuurd per post  zodat ik zelf aan mijn spiksplinternieuwe fiets kon gaan sleutelen.

Als compensatie voor alle ellende vroeg Maarten om een leuke foto van mijn inmiddels complete en functionele fiets op te sturen. Sorry Maarten, maar ik denk dat ik dit aantrekkelijke aanbod even naast me neerleg. Na al dit ge-eikel heb ik geen zin om op jullie sociale media websites geëtaleerd te worden als ‘dankzij de service van fietsenwinkel wederom een tevreden klant’.

Babs Verstrepen