menu

Nieuws

d-Media: Specialist in online oplossingen voor B2B

foto
Jolien Holthuis
Eigenaar Daniel Schoone
Bredavandaag logo
redactie

BREDA - Hoe zorg je ervoor dat wat jij met jouw bedrijf maakt, verkoopt en aanbiedt zo optimaal mogelijk online beschikbaar is voor jouw klanten? De zoektocht naar de antwoorden op die vraag is waar het Bredase d-Media zich op heeft toegelegd. “Wij kijken vanuit onze kennis mee, met onze technische know how maken we de blik op de horizon scherper.”

Aan het woord is eigenaar en oprichter Daniel Schoone, die inmiddels als geen ander weet dat een opdracht vaak begint met een simpele vraag. Namelijk de vraag: We willen een nieuwe website. “Maar een website is geen doel op zich, dat is een middel. Om je producten of diensten aan te bieden, om te communiceren met je klanten.”

Het antwoord is vaak complexer. “Vanuit die vraag, volgt er een verdiepend gesprek”, vertelt hij. In die gesprekken met de klant komen de doelstellingen naar boven. “Daar maken wij een gedegen stappenplan van waarin de wensen van de klant worden vertaald naar webtechniek. Dat doen we met ons team van developers in eigen beheer, waar nodig schakelen we vormgevers of bijvoorbeeld tekstschrijvers uit ons netwerk in. Maar wij blijven het aanspreekpunt.”

Langdurige relaties
De ervaring leert dat d-Media langdurige relaties aangaat met klanten. “We zijn een vaste partner. Dat heeft als voordeel dat we de markt van de opdrachtgever kennen en daardoor ook betere weboplossingen zien. We denken en werken mee aan de realisatie van de doelstellingen van onze klanten. Dat kan een marketingdoelstelling zijn, maar ook een verkoopdoelstelling. Wij kijken vanuit onze kennis mee, met onze technische know how maken we de blik op de horizon scherper.”

Schoone geeft een voorbeeld. “Dat hebben we gerealiseerd bij een klant gespecialiseerd in trainingen en events. Die kwam met een vraag voor een betere corporate website. Het bleek dat de inschrijvingen handmatig werden overgezet vanuit de mail naar hun administratie. Wij hebben het offline proces vertaald naar een efficiënte online oplossing, waardoor hun klanten beter geholpen worden én de verwerking van de inschrijvingen sneller verloopt.”

Die aanpak is het gevolg van moderne bedrijfsvoering, waarbij online steeds vaker onderdeel is van bedrijfsprocessen. “Daarom proberen we online ook altijd te koppelen aan bestaande systemen, zoals een CRM-systeem. Vaak zie je dat je tijdens een traject ook processen automatiseert. Dan blijkt bijvoorbeeld iemand toch nog handmatig gegevens vanuit het ene systeem in het andere te moeten verwerken. Dat is niet handig als het aantal aanvragen toeneemt nadat de online-omgeving is geoptimaliseerd. Wij proberen die processen te verkorten door te vragen wat de menselijke stappen zijn in een proces en de vraag te stellen of die echt nodig zijn.”

Strategisch meedenkende gesprekspartner
Het eerste contact met de klant loopt vaak via Schoone. “Ik ben zelf programmeur, daardoor kan ik snel inzichtelijk maken waar de uitdagingen in een project zitten. Dat scheelt tussen stappen met sales managers of tech leads.” Daarnaast speelt ervaring in deze markt een rol, merkt hij. “We hebben inmiddels veel ervaring met B2B-omgevingen. Veel vragen die bedrijven hebben in de B2B-markt zijn we al eens tegengekomen. Daarnaast volgen wij de ontwikkelingen op de voet en kunnen we onze klanten met de nieuwste ontwikkelingen kennis laten maken.”     

Vragen van klanten gaan vaak over een sterke behoefte aan verbetering van het online verkoopkanaal, of een sterkere naamsbekendheid van het merk of product. “Maar ook de wens een website te creëren die beter aansluit bij hun merkbeleving.”

Van doelstelling naar realisatie
Wanneer profiteert een opdrachtgever het sterkst van de kennis en kunde van d-Media? “Als de klant doelstellingen heeft die zij wil realiseren door de inzet van innovatieve online technieken. Naast de uitvoering zit onze toegevoegde waarde in het plaatsnemen naast de klant en meekijken waar knelpunten ontstaan. Als een klant daarvoor openstaat, valt er veel uit de samenwerking te halen. Door over de hokjes in een organisatie heen te kijken komen we samen verder. Dan wordt de horizon scherper en dragen we bij aan het halen van bedrijfsdoelen.”

Gaat d-Media een partnerschap aan met een opdrachtgever, dan nemen Schoone en zijn team de klant mee in het traject. “Dat is nodig, want een mening over het uiterlijk van een site heeft iedereen meestal wel. Maar wat er aan de achterkant gebeurt en nodig is, dat wordt steeds complexer. Wij maken inzichtelijk wat we doen en waarom dat nodig is. Daarbij staat de oplossing voorop.”  

Ontstaan d-Media
Daniel Schoone is tijdens zijn studie begonnen met d-Media. Dat was in 2002. “Het is het klassieke verhaal van de zolderkamer”, lacht de Bredase ondernemer. Hij zag de groeiende behoefte aan visueel aantrekkelijke sites, met alleen de hoogst noodzakelijke navigatie. Inmiddels werkt Schoone met zeven ervaren medewerkers aan de online projecten van vooral middelgrote klanten en is het bedrijf nog steeds groeiende.

Passie
Online communicatie is overal. d-Media biedt ondernemingen dé vertaalslag die nodig is om marketing- én bedrijfsdoelstellingen waar te maken met meetbaar resultaat! “Wij zetten een behoefte om naar een technisch, werkbare en innovatieve web oplossing. Dat is onze passie.”

d-Media
Paardeweide 11A
4824 EH Breda
www.d-media.nl

(gesponsord verhaal)