menu

Nieuws

Run op seizoenkaarten NAC houdt aan; sponsors eveneens trouw

foto
Peter Visser
Ook in de eerste divisie een volle B-side?
Wijnand Nijs

BREDA - NAC en Breda lijken de knop te hebben omgezet. Na de degradatie laten de fans zien dat de club in hun hart zit. Inmiddels zijn er vrijdagavond meer dan drieduizend kaarten verkocht.

683 ervan hebben zich verbonden aan de Club van 1912 en zijn daarmee voor de komende tien jaar verzekerd van een seizoenkaart met 5% korting op de dan geldende prijzen. “Daarmee is de Club van 1912 groter dan de oorspronkelijke in 2005. Toen hadden we er 676”, aldus woordvoerder Perry Hendriks.

De laatste keer dat NAC in de eerste divisie speelde, trok de Bredase club bijna 8900 bezoekers gemiddeld. Verschil met toen was dat NAC in het seizoen ervoor en erna 10.775 en erna 12.778 bezoekers trok. De degradatie kostte destijds dus bijna 20 procent aan bezoekers. Als je die lijn doortrekt komt de club nu op vijftienduizend bezoekers uit.

Niet alleen de bezoekers lijken trouw te zijn. NAC publiceerde vrijdag ook een lijst van sponsors die zich ook voor komend seizoen al verbonden hebben aan de club of hebben aangegeven dat te gaan doen.

“Niet alleen dat: velen van hen maken geen gebruik van de degradatieclausule die in het contract is opgenomen”, stelt de club op haar website. “Dat betekent dat ze het volwaardige bedrag aan sponsorgelden toezeggen, ondanks het feit dat NAC sportief een stapje terug doet.”

Niet bekend is wat dit betekent voor de begroting voor het aankomende seizoen. Volgens directeur Justin Goetzee zou de club zo’n 35% in begroting terug moeten.