foto Serge Mouthaan
foto Serge Mouthaan

Twitter dringt nu ook door in de snackbar

Zakelijk

HEUSDENHOUT - Eddy Couwenberg, eigenaar van 'Kwalitaria de Bisschopshoeve', wil de sociale functie die een snackbar had in een woonwijk terug brengen via social media. Twitteren tussen de frikadellen en een frietje speciaal.

"Vroeger gingen mensen naar een cafetaria en maakten daar een praatje. Nu is het allemaal zo gehaast en delen mensen hun privéleven op internet", aldus Couwenberg.

"Er komen ook beeldschermen in de snackbar met daarop de tweets van mijn followers", zegt de snackbarhouder. "Daarom heb ik februari tot twittermaand uitgeroepen. Mensen die mij volgen maken ook kans op verschillende prijzen."

“Het verschil tussen mijn twitteraccount KwalitariaBreda en dat van andere bedrijven is dat ik niet de aanbiedingen van de dag ga plaatsen op mijn account", legt Couwenberg uit. "Ik wil de twitteraar juist een kijkje achter de schermen van mijn bedrijf geven."

Niet alleen voor bezoekers is de actie van de ondernemer interessant. “Ik word vaak gevraagd voor sponsoring van goede doelen, clubs en bedrijven uit de regio. Om hen tegemoet te komen, wil ik ze best retweeten zodat alle volgers dat kunnen zien”, legt de snackbarhouder uit.

In 2010 werd de cafetaria van de ondernemer nog uitgeroepen tot beste snackbar in Breda en tweede van Brabant.