Cees Faes, Michiel Mol, Dennis de Cat, Wouter Stoutjesdijk, Stefan Nuijten en Grégory Delens.
Cees Faes, Michiel Mol, Dennis de Cat, Wouter Stoutjesdijk, Stefan Nuijten en Grégory Delens. Foto: Fightclub

Bredaas Fightclub wordt onderdeel van Customer Collective

Door: Redactie Economie

BREDA - Het Bredase brand & performance agency Fightclub, wat vorig jaar fuseerde met reclamebureau The Communication Company (TCC), is na 32 jaar zelfstandig te zijn geweest onderdeel geworden van Customer Collective. Fightclub is één van de grotere onafhankelijke full-service agencies van Nederland en door de toetreding tot de Customer Collective groep is de totaal propositie nu op creatief en performance vlak flink versterkt. 

Fightclub werd vorig jaar nog bekroond met de prestigieuze prijs voor ‘Beste Full-Service Bureau van Nederland’ in de categorie voor grote bureaus. Het bureau is de afgelopen jaren flink gegroeid onder leiding van Stefan Nuijten (76interactive en Forza Refurbished), Michiel Mol (Lost Boys, ForceField VR, Force India F1), Cees Faes (The Communication Company) en Maarten Elshove (ForceField en MaxCredible). Niet alleen heeft het een sterke positie geclaimd, maar ook mooie klanten aan haar weten te binden door oa het winnen van grotere pitches. Zo werkt het bureau voor klanten als Mora, DPD Nederland, Red Band, Delta, Mercedes-Benz Trucks, Driscolls, Brisker, Paturain, Wasa en wonnen onlangs nog een pitch van Fit For Free.

Cees Faes, managing partner van Fightclub: “Marketing wordt steeds meer een spel van je klanten op het aller vroegste moment beetpakken, ze te laten groeien en nooit meer los te laten. Wij noemen dat Customer Ownership en vanuit deze groep kunnen wij onze klanten daar nu ook mee helpen. Van (interim) marketeers die de allereerste marketing proposities bouwen tot de systeem automatiseerders die je klant duurzaam aan je organisatie verbinden. En Fightclub blijft als vanouds sterk in het ontwikkelen van onderscheidende positioneringen en scorende campagnes. Zo’n brede groep bestaat op dit moment nog niet in Nederland.”

Stefan Nuijten, managing director van Fightclub: “Toen we het merk Fightclub oprichtten in 2017, hadden we een duidelijke visie over hoe het bureau zich moest gaan ontwikkelen en hebben wij vastgehouden aan die strategie. Dit heeft geresulteerd in een geweldig groeiend en winstgevend bedrijf, wat mooie klanten en prijzen heeft gewonnen de afgelopen jaren. Fightclub heeft zich autonoom naar een full service bureau ontwikkeld, echter is wat wij doen: merk activatie en performance marketing, nog maar een deel van de customer journey. Data en technologie worden steeds belangrijker in die journey en dat is niet iets wat je als marketing agency erbij voegt. De samenwerking met Customer Collective, als specialist in marketing strategy, data, technology en growth marketing, is daarom een logische stap voor ons.”

Customer Collective

De Customer Collective groep bestond al uit gerenommeerde partijen als The House of Marketing, leider in strategische marketing consultancy en interim management, haar spin-off Upthrust, een baanbrekend growth marketing & digital product studio acceleratie-office, Grava, een vooruitstrevend digital performance agency, en Dignify, een sterke speler met expertise in de implementatie van CRM & marketingtechnologie. Met de overname van Fightclub heeft Customer Collective nu alle schakels van de customer cycle in haar portfolio. 

“Met de komst van Fightclub kunnen we onze klanten nog beter en breder ondersteunen”, licht Grégory Delens, Managing Partner bij Customer Collective, toe. “Het bedrijf is al dertig jaar een sterke speler in de markt en werkt voor toonaangevende klanten. Hun expertise en kennis op vlak van brand & digital performance marketing, content en creatie zijn enorme aanwinsten voor onze groep.” 

“Met Fightclub hebben we ons verder verankerd in Nederland. We kunnen onze klanten nu echt alles bieden voor hún klanten. Door het hele spectrum van marketing, creative & digital; strategie, projecten, interim en diensten zorgen we ervoor dat klanten alle expertise krijgen die ze vragen. Ondanks dit brede aanbod blijven we met één aanspreekpunt per klant werken en dus volledig eigenaar van de kwaliteit.”, voegt Wouter Stoutjesdijk, Managing Director The House of Marketing NL toe.