Afbeelding

Bredaas mode duo denkt al internationaal

Zakelijk

CENTRUM – Overhemden op maat gemaakt geheel volgens eigen stijl; dat is waar Michael & Giso in de Veemarktstraat zich mee bezighoudt. Druk in de weer met een verhuizing - medio april hopen ze een nieuw pand te betrekken - zitten beide ondernemers niet stil.

Michaël Oei en Rolf-Giso Heijkoop (beiden 26) zijn sinds 21 mei 2009 eigenaar van de winkel met een ‘uniek concept’. “Klanten worden in de winkel opgemeten en kunnen hun eigen shirt samenstellen”, vertelt Michaël Oei. De prijs varieert tussen de 99 en 180 euro.

Klantbinding
Klantbinding is heel belangrijk voor de ondernemers. “Onze doelgroep is heel breed; mannen tussen de 25 en 45 jaar, ook buiten Breda. Met de vaste klanten hebben we goed contact, we weten natuurlijk hun maten en daarmee ook een stukje persoonlijkheid. De winkel zorgt voor een persoonlijke touch.”

“In het nieuwe pand zitten we dichter bij de Grote Markt en hebben we drie verdiepingen”, vervolgt Oei. “De winkel is te vinden op de begane grond. Op de tweede verdieping kunnen klanten klassieke maatpakken vinden. De bovenste verdieping is voor de online winkel.”

Nederland
“Er bestaan plannen om andere winkels in Nederland te openen, maar we focussen ons nu eerst op de verhuizing. Maar winkels in Den Bosch en in de Randstad zouden ideaal zijn. De winkel in Breda blijft uiteraard wel onze thuisbasis.”

Binnen tien jaar willen de ondernemers internationale bekendheid werven. “We zijn bezig met een applicatie waarbij mensen online maten door kunnen geven en een leuke video kunnen bekijken.”

Passie voor mode
Rolf-Giso en Michaël leerden elkaar kennen in Tilburg, waar ze op de Universiteit van Tilburg de opleidingen fiscale economie en bedrijfseconomie afrondden. “We waren altijd bezig met fashion en ondernemen gedurende de studie." Met een passie voor mode en design droomde het duo van het beginnen van een eigen modelabel.

Online markt
“Op dit moment ligt de focus op de online markt. Maar het aantal mensen dat de in de winkel en online koopt ligt ongeveer gelijk. De online verkopen zullen leidend zijn waar we onze volgende winkel zullen openen. We bieden ook online een servicepunt waar onder andere advies en merkbeleving aan bod komen. We willen ons concept goed neerzetten.”