Netwerken tijdens de vierde LinkedIn-meeting in Breda. foto Jorgen Janssens
Netwerken tijdens de vierde LinkedIn-meeting in Breda. foto Jorgen Janssens

Even offline tijdens LinkedIn-borrel

Zakelijk

CENTRUM – Geen berichten van LinkedIn-groepen, geen nieuwe online uitnodigingen. Ondernemend Breda was woensdagavond even offline. De reden?

De vierde LinkedIn-meeting in Brooklyn. Het was de drukste in de reeks. Ooit begonnen met dertig man, nu inmiddels meer dan 250 inschrijvingen voor de bijeenkomst van de groep Breda.

Vanaf half acht druppelden de ondernemers en zakenlieden binnen. Opvallende constateringen tijdens deze editie? Het publiek wordt jonger én ouder. Waren de dertigers bij de vorige ontmoeting de grootste groep, nu brachten ook opvallend veel twintigers en veel veertig plussers een bezoek aan de borrel.

Het geeft aan LinkedIn inmiddels mainstream is geworden. Wereldwijd doorbrak het netwerkplatform deze zomer de grens van 70 miljoen gebruikers, 39% daarvan is vrouw, 61% man. En zo was de verdeling woensdagavond ook, vier op de tien bezoekers was vrouw. Een verdeling die bij vorige bijeenkomsten niet werd gehaald.

De meeting was nadrukkelijk ook een borrel. Rond en voor de bar de muziek op stevig niveau, mede dankzij de dj, wat netwerken wat lastig maakte. Al waren gesprekken verder op in Brooklyn beter mogelijk, of zelfs buiten, volgens goed Bredaas gebruik bleven de meeste aanwezigen in de buurt van de bar.

Toch bleek ook deze LinkedIn-meeting weer een uitmuntende gelegenheid om je virtuele contacten ook eens, of weer eens, in real life te ontmoeten. Op die manier konden de internetondernemers (heel veel), personeelscoaches, architecten, deurwaarders, makelaars, mediamensen, huisinrichters, marketeers en andere netwerkers met een biertje in de hand op een ontspannen manier aan hun netwerk werken.

Nu weer online en gewoon werken. Op naar de volgende borrel.