Bredase maakt kans op 50 telefoons

Nieuws

BREDA - Lusiana Jansen (21) zit in de finale van The Network Challenge. Een wedstrijd waarbij social media, zoals Twitter en Facebook, een belangrijke rol spelen.

The Network Challenge is een reclamestunt van een grote telefoonmaatschappij voor een nieuwe telefoon die zij verkopen.

Er zijn bij de wedstrijd vier zogenoemde ‘challenges’. Deze hebben allemaal een apart thema: snelheid, betrouwbaarheid, bereik en capaciteit. Vier voorwaarden waar een goed telefoonnetwerk aan moet voldoen.

Elke opdracht is verschillend en was niet in je eentje uit te voeren. “Bij de eerste challenge kreeg ik een aantal plaatjes van standbeelden, ik moest zeggen hoe het standbeeld heette”, legt Jansen uit.

Bij de volgende missie was betrouwbaarheid het kernpunt. “Toen moest ik regelen dat mensen mij gingen sms'en tussen een bepaalde tijd, bijvoorbeeld 3:00 uur en half 4 's nachts. Zo kon ik aantonen dat ik een betrouwbaar netwerk had.”

Daarna stond bereik centraal. De jonge finaliste vond dit de moeilijkste opdracht. “De bedoeling was om een foto van een wereldwonder sturen naar de organisator. Maar dan wel inclusief een krant van die dag, met mijn naam erop. Om zo te laten zien dat je connecties wereldwijd verspreid zijn.”

Het was de Bredase gelukt om 2 wereldwonderen op de foto te zetten. “Ik heb gewoon allerlei blogs van mensen in het buitenland bekeken en gevraagd of ze mij konden helpen.”

De laatste opdracht vindt volgende week plaats in Amsterdam. Deze opdracht heeft als thema capaciteit, maar de Bredase heeft nog geen idee wat ze moet doen. “Er zijn ongeveer 100 finalisten, ik denk dat ik wel een kans maak. Mede door mijn foto’s van de wereldwonderen."

Alle punten die per challenge zijn behaald worden bij elkaar opgeteld en de winnaar krijgt 50 telefoons voor zijn of haar netwerk.