Afbeelding

Eilandje te huur in de Mark was reclamestunt

Cultuur

BOEIMEER - Het mysterie van het eilandje in de Mark dat te huur werd gezet, is opgelost. 'Het was een stadsguerilla-actie’, zo melden de initiatiefnemers van een reclamebureau in Breda. Ze wilden de aandacht vestigen op de volgens hen bijzondere plek.

Het bord met het opschrift ‘Droomlocatie te Huur’ hebben de medewerkers van reclame-communicatiebureau inmiddels weggehaald.

Medewerkers van het bureau liepen in de lunchtijd vaak langs het eiland en stelden zich voor dat er kleine evenementen op het eiland konden worden gehouden. “Zoals een optreden van een Ierse folkband, de installatie van een kunstwerk of een midzomer-picknicknacht voor booteigenaren. Een droomlocatie dus”, aldus het reclamebureau.

Een eerdere guerrilla-actie van het reclamebureau was het beplakken van 20 pleinnaamborden met de tekst Ernie Brandtsplein in 2008. “Hier was geen ander doel aan gekoppeld dan de vertrekkende trainer een eer te bewijzen.”