Afbeelding

Horecaondernemers zoeken terrasinspiratie in Breda

Economie

BREDA – De meeste mensen zitten met dit weer liever op het terras dan dat ze een beurs over terrassen bezoeken. Toch is het druk bij het Misset Terras 2.0 Event dat maandag wordt gehouden bij Satelliet Meubelen aan de Haagweg in Breda. Tijdens deze beurs van vaktijdschrift Misset Horeca kunnen horecaondernemers inspiratie opdoen voor het komende terrasseizoen.

“Het is nog even afwachten hoe hoog de opkomst precies is”, aldus een medewerkster van Satelliet Meubels. “We verwachten zo’n 350 deelnemers, maar met dit weer willen veel ondernemers liever zelf omzet draaien met hun terras.”

’s Ochtends geeft marketeer en bestsellerauteur Jos Burgers een lezing. Met uitspraken als “klanten zijn net mensen” en “het leveren van kwaliteit kost geld. Het niet leveren van kwaliteit kost kapitalen” probeert Burgers de aanwezigen te inspireren. Dat lukt aardig. De aanwezige horecaondernemers reageren enthousiast op zijn verhaal.

Naast diverse lezingen wordt er ook een pubquiz gehouden en zijn er workshops, bijvoorbeeld met tips voor het creëren van een mooi terras. Ook is er een juridisch spreekuur met horeca-advocaat Raoul Meester.

De dag wordt, hoe kan het ook anders, afgesloten met een borrel.

Misset Horeca is het tijdschrift voor de horecabranche en publiceert jaarlijks de Terras Top 100, met daarin de beste terrassen van Nederland. Breda stond afgelopen jaar met vier terrassen op deze lijst.