foto Erik Eggens
foto Erik Eggens

'Hornbach-jingle past binnen NAC-cultuur'

NAC

STEENAKKER - Fanzine De Rat spreekt er schande van, maar NAC-directeur Stefaan Eskes vindt dat het past binnen de NAC-cultuur. De traditionele 'ping' voorafgaand aan de vermelding van tussenstanden wordt vervangen door een muziekje van bouwmarkt Hornbach.

Bovengenoemde bouwmarkt sloot eerder eenzelfde contract met Roda JC. Eskes: "Hornbach heeft gevraagd of bij ons hetzelfde mogelijk is. We hebben onlangs het contract getekend voor het nieuwe seizoen."

Eskes vindt de bouwmarktjingle nog passen bij de cultuur, maar begrijpt dat er bij sommige fans een bepaalde angst zit. "Ik zou nooit voor iets kiezen dat niet past binnen de NAC-cultuur. We hebben echter een voetbalbedrijf. Een bedrijf dat producten verkoopt, zoals sponsoring en bebording. Daar hoort dit ook bij. Ik snap dat het leidt tot discussie, maar dat is juist gezond." Wat het contract oplevert, blijft onbekend.

Op fanzine De Rat wordt al driftig gereageerd. Die reacties zijn niet overwegend negatief. Hoewel ook hier het bedrag niet expliciet wordt genoemd, vindt een aantal reageerders dat Hornbach te weinig heeft betaald voor de actie. Een ander stipt juist weer aan dat NAC nog steeds een behoorlijk tekort moet wegwerken en dat het laten horen van een dergelijke jingle dan geen reden is tot zeuren.