Bas van Oevelen van Automotions.
Bas van Oevelen van Automotions.

Automotions biedt krachtige basis voor autorijder

Zakelijk

(advertorial) - Een nieuwe auto of occasion kopen, leasen of uw (bedrijfs)auto laten onderhouden of repareren, het kan allemaal bij de Bredase vestigingen van automotions. In Breda staan de medewerkers van automotions Opel - voorheen Vriens en automotions Peugeot - voorheen Iriks klaar voor de klanten, gesterkt door de organisatie met twintig bedrijven in Zeeland en West-Brabant.

Deze bundeling van krachten lever alleen maar voordelen op voor de klanten. “Wij overtreffen graag de verwachtingen van onze klanten en partners en dat gaat met onze nieuwe, sterke organisatie nog beter”, vertelt commercieel directeur Bas van Oevelen van automotions.

Met meer volume kun je klanten nog beter van dienst zijn, is de visie achter de samenwerking. “We bieden het beste assortiment nieuwe en gebruikte auto’s, hebben meerdere merken met aantrekkelijke bijtelling, veel leasemogelijkheden en onze klanten, maar ook de medewerkers, gaan met een betrouwbare, financieel sterke organisatie in zee”, noemt Van Oevelen enkele voordelen.

Daarnaast doen importeurs zaken met grote partijen. Dat waarborgt de continuïteit en daarvan plukken de klanten en het personeel ook weer hun vruchten. “We kunnen de beste acties van importeurs aan onze klanten aanbieden.” Met de verschillende merken die automotions vertegenwoordigt, kan de organisatie iedereen aan zijn droomauto helpen. “En wij kopen graag uw huidige auto.”

De samenwerking creëert ruimte voor specialisatie. Zo verzorgt een afleverassistent de overdracht van uw nieuwe auto, ook occasions. “De afleverassistent legt uw auto helemaal aan u uit. Daarvoor heeft hij alle aandacht. Omdat dit zijn werk is, hoeft hij geen andere klanten, die bijvoorbeeld binnenlopen, van dienst te zijn.”

Automotions heeft één klantcontactcentrum voor alle aangesloten bedrijven. “Daardoor krijgen de autospecialisten op de werkvloer veel minder telefoontjes en hebben meer tijd voor u.”

Automotions regelt overkoepelende zaken centraal en per bedrijf wat lokaal is. U blijft de vertrouwde gezichten zien en de organisatie werkt efficiënt, met bijvoorbeeld één verzekeringsbalie. “Uniek is dat we één klantcontactcentrum hebben voor al onze vestigingen in West-Brabant en Zeeland. Ook de planning gebeurt centraal. Daardoor kunnen we van maandag tot en met vrijdag onderhoud bieden van 8.00 tot 18.00 uur en onderhoud aan bedrijfswagens zelfs van 8.00 tot 22.00 uur. Buiten de openingstijden hebben we een nooddienst die 24 uur per dag bereikbaar is. We bieden bij pech snel hulp.”

Klantvriendelijkheid en service kan altijd beter, is de overtuiging van automotions. “Daarin willen we nog verder investeren, bijvoorbeeld in coachings-opleidingen voor onze leidinggevenden.”

Duurzaam
Duurzaamheid is een speerpunt. “We zijn de grootste leverancier van hybride auto’s in de regio. En de Mercedes Vito E-Cell bijvoorbeeld, is honderd procent elektrisch. We bieden vooral Europese merken en die zijn ook bezig met duurzaamheid.”

In de werkplaatsen wordt gelet op het scheiden van afval, netjes afvoeren van uitlaatgassen en zuinig gebruik van materialen. Door de schaalgrootte kan ook bedrijfskleding zo ecologisch mogelijk gewassen worden. “We gaan voor duurzame verbindingen, met onze klanten en andere partners. Zo steunen we regionaal goede doelen, om echt verankerd te zijn in de omgeving.”

Automotions gelooft niet in ‘snel scoren’. “Door te investeren in onze kwaliteit en relatie met de klant, willen we continuïteit bereiken. Dat is ook duurzaam.”