Renee Storimans (foto) en Carina van Geel zijn in mei 2015 begonnen met Loekz.
Renee Storimans (foto) en Carina van Geel zijn in mei 2015 begonnen met Loekz. Wijnand Nijs

Nominatie Breda Pluim: Loekz Experience & Meet

Economie

BREDAPLUIM - Hoe gastvrij is ondernemend Breda in de binnenstad? De Breda Pluim houdt horeca en retailers scherp door ze te verrassen met een bezoek door een Mystery Guest. De bevindingen komen elke zaterdag op BredaVandaag en gelden meteen als nominatie. De nominatie van deze week: Loekz Experience & Meet

In april dit jaar opende Loekz Experience & Meet haar deuren in de Tolbrugstraat. Een grote ruime winkel waarin je terecht kan voor de laatste trends op het gebied van kleding, spullen voor het interieur en gifts. Loekz is een concept store die elk seizoen zijn thema en interieur omtovert en inspeelt op de nieuwe trends.

De ruimte is erg minimalistisch ingericht en geeft een ietwat chique uitstraling. Erg overzichtelijk is het wel. Aan de kleding te zien, ligt de focus op de trendy en modebewuste vrouw van middelbare leeftijd. Prijzen zijn niet goedkoop, maar ook niet duur. De gastvrouw groet je vriendelijk bij binnenkomst en laat je even je gang gaan om tussen alle aanwezige spullen te neuzen. Alles wat staat opgesteld in de winkel is te koop, benadrukt ze. Dus de tafel waarop verschillende accessoires voor in huis uitgespreid liggen, kun je ook kopen.

Er is van alles te vinden. Van armbandjes tot vazen, van lampen tot muurdecoratie. Een leuk cadeautje kun je hier best vinden, maar de artikelen zijn wel smaak gebonden. De sfeer in de winkel geeft wel de indruk dat je hier goed terecht kan voor een passend modeadvies. Foldertjes in de winkel geven ook prijs dat er een exclusieve VIP-night geboekt kan worden om privé te shoppen met vriendinnen.

Op de grote koffietafel achterin vindt je verschillende magazines met de laatste hippe trends om direct inspiratie op te doen. Mocht je persoonlijk advies nodig hebben, de winkelmedewerker kan je dit in ieder geval vol enthousiasme geven.

Over de Breda Pluim
De Breda Pluim is een initiatief van Retailplatform, Breda, Koninklijke Horeca Nederland, NHTV, gemeente Breda, Bredase VVV en BredaVandaag en heeft als doel ondernemend Breda te  stimuleren de bezoekers van onze stad en van de terrassen en winkels gastvrij te ontvangen. Namens de onafhankelijke Pluim-commissie bezoekt een deskundige anoniem winkels, horeca en instanties in de Bredase binnenstad. BredaVandaag plaatst wekelijks de bevindingen van de Mystery Guest. In het voorjaar van 2016 volgt een verkiezing en gala en wordt uit de genomineerden de meest gastvrije ondernemer gekozen.

Volg BredaPluim ook op Facebook.