Afbeelding

GetBright lanceert social media bureau BrightSocial

Advertorial

(advertorial) - Digital Agency GetBright uit Breda verzorgt sinds kort haar social media diensten onder de naam BrightSocial. De aftrap van BrightSocial vond plaats op 4 augustus tijdens de aanvang van de LinkedIn Summerschool, in het gemoderniseerde kantoor aan de Nijverheidssingel 313 te Breda.

Brede, strategische benadering

BrightSocial kenmerkt zich door haar strategische benadering en brede blik. “Omdat het onderdeel vormt van GetBright weten onze klanten dat hun social media in lijn blijft liggen met de overige online marketing middelen”, vertelt Eline Terpstra van BrightSocial.

Social Media inzetten als organisatie betekent veelal dat je een plan nodig hebt, een strategie om de gewenste doelen via social media te bereiken. Dit blijkt in de praktijk vaak uitdagend om uiteenlopende redenen. BrightSocial brengt dit proces in een stroomversnelling. “En waar nodig helpen we organisaties in de praktische uitvoering, het trainen van personeel, campagnevoering, monitoring en rapportage”, licht Terpstra toe.

“Daarbij kijken we naar hoe je als bedrijf communiceert, maar bijvoorbeeld ook naar hoe medewerkers hierbij begeleid kunnen worden. Zij zijn immers het visitekaartje van de organisatie, kunnen helpen om het bereik te vergroten en gezamenlijke doelstellingen te verwezenlijken.”

Gespecialiseerd Social Media Bureau

Waar GetBright een allround (online) marketingbureau is, is het onderdeel BrightSocial echt een specialist in social media marketing. “Onze professionals zijn hier al jaren in thuis en delen hun kennis via (incompany) trainingen, workshops en presentaties. Daarnaast geven zij ook advies en begeleiding bij het strategisch inzetten van social media voor organisaties, zowel in B2B als B2C setting.”

BrightSocial biedt onder andere diensten als Social media strategie, Content strategie, trainingen, cursussen en workshops, advertising, reputation en community management, Monitoring en Rapportage en Ondersteuning op gebied van onder andere content creatie, visuals, video en het schrijven van blogs.

BrightSocial stelt zicht als missie om organisaties te begeleiden op weg naar digitale volwassenheid op social media als Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Instagram en meer. “Strategie en een persoonlijke benadering staan centraal”, benadrukt Terpsta. “We maken organisaties wegwijs en onafhankelijk, zodat ze zelf de meerwaarde per platform kunnen bepalen en weten hoe ze hier resultaatgericht mee om kunnen gaan.”

Dat er behoefte is aan deze diensten, bleek meteen bij de oprichting begin deze maand.  “Sindsdien hebben er al diverse social mediatrainingen plaatsgevonden en er lopen trajecten als het gaat om social media services.”

Meer weten?

De BrightSocial trainingen zijn wekelijks zowel in het open traject als bedrijfsintern te volgen. Meer informatie hierover is te vinden op haar website www.brightsocial.nl.