1000 rubberbootkapiteins voor de tweede editie van Breda Drijft.
1000 rubberbootkapiteins voor de tweede editie van Breda Drijft. Stadsfotograaf Breda

VVV Breda gaat per oktober op in nieuwe citymarketing

Economie

BREDA -  VVV Breda houdt per oktober van dit jaar op te bestaan als zelfstandige organisatie. Het toeristisch bureau gaat op in de nieuwe citymarketingorganisatie die Breda aan het opzetten is.

Het huidige personeel en de huisvesting gaan over naar de nieuwe citymarketingorganisatie, laat het college weten in een brief aan de raad. “De oprichting is tevens een moment om samen met BEO (Bredase Evenementen Organisaties, red.)  en het Toeristisch Fonds naar hun taakopdrachten te kijken.”

De nieuwe citymarketingorganisatie begint met de voorbereidingen voor het op de kaart zetten van Breda en de uitwerking van citymarketingcampagnes. De nieuwe citymarketingorganisatie is een samenwerking tussen publieke en private partijen. De organisatie opereert de komende tijd vanuit de panden van de voormalige VVV aan de Willemstraat en de Grote Markt.

In de brief aan de raad maakt het college duidelijk dat de nieuwe organisatie het verhaal van Breda en de nieuwe stadsslogan 'Breda brengt het samen' gaat uitdragen om nieuwe bezoekers, bewoners, bedrijven en studenten aan te trekken. “Het verhaal vormt daarmee het inhoudelijk fundament voor de nieuwe citymarketingorganisatie”, schrijft het college.                

Zoals de stad is betrokken bij het schrijven van het verhaal, zo wordt hij de citymarketingorganisatie opgetrokken met partners in de stad, stelt het college. “Dit om de ontstane versnippering tegen te gaan, de effectiviteit in campagnes te vergroten en budgetten zo doelmatig mogelijk in te zetten.”