De nieuwe slogan voor Breda: Breda Brengt Het Samen.
De nieuwe slogan voor Breda: Breda Brengt Het Samen. Wijnand Nijs

Slogan ‘Breda Brengt Het Samen’ in race voor prijs

Algemeen

?BREDA - Breda Brengt Het Samen, de stadsslogan waarmee Breda zich de komende jaren op de kaart zet, is door de Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) genomineerd voor de SAN Accent-award.

Op 31 mei wordt bekend of Breda Brengt Het Samen een award wint. SAN Accent is de enige communicatievakprijs van, voor en door adverteerders. Dit jaar worden SAN Accenten voor 11 categoriee¨n uitgereikt.

De SAN is opgericht in 1988 met als doelstelling de kennis en ervaring van adverteerders in te zetten voor een structurele bijdrage aan het marketing/communicatie-vak. Adverteerders en bureaus worden in de gelegenheid gesteld hun beste campagnes in te zenden, deze worden vervolgens beoordeeld door een juryteam van marketing- en communicatieprofessionals.

De juryleden waarderen de campagne Breda Brengt Het Samen, vanwege het slimme idee om trots en verbintenis te cree¨ren met de inwoners en bedrijven van Breda. De jury vindt het goed dat alle inwoners van Breda mee kunnen doen met deze campagne. De jury is ook positief over de aandacht die Breda Brengt Het Samen krijgt binnen de interne organisatie van de gemeente Breda. De jury is verder van mening dat Breda de juiste kanalen heeft gekozen om de campagne te verspreiden.

Burgemeester Paul Depla hierover in een persbericht van de gemeente: “Ik vind het supertof dat we als stad genomineerd zijn voor de SAN-award. Bredanaars zijn trots op hun stad en willen dat delen met de rest van de wereld. Wat mij betreft een extra bewijs dat we op de goede manier aan de slag zijn om in Breda onze inwoners, bedrijven en organisaties met elkaar te verbinden en samen onze trots op Breda uitdragen. Ik kijk al reikhalzend uit naar 31 mei”.

De campagne Breda Brengt Het Samen wordt gemaakt door het Bredase bureau TCC.