STRND: Al vijf jaar verrassend als evenementenlocatie
STRND: Al vijf jaar verrassend als evenementenlocatie

STRND: Al vijf jaar verrassend als evenementenlocatie

Economie

BREDA - STRND. Uit te spreken als strand. Het is de krachtige nieuwe naam van wat tot voor kort Strand Binnen heette. Een naam die past bij de evenementenlocatie in de voormalige werkplaats van de Renaultgarage aan de rand van het Bredase centrum. “Nog steeds is iedereen die hier binnenkomt verrast”, vertellen ondernemers Sipke Schrijnen en Marijn van Dijke.

Terwijl in de grote zaal - ‘harbour’ in STRND-taal - een bedrijf een showcase houdt voor het komende seizoen, vertellen de twee over hun trots. Sinds de start vijf jaar geleden is er veel veranderd. In de helft van de ‘harbour’ is het zand verdwenen, waardoor er een multifunctionele evenementenvloer is ontstaan. “Maar we blijven het buitenbeentje onder de locaties”, vertelt Van Dijke.

Opvalt
Een buitenbeentje dat opvalt en aanspreekt. “Bij bedrijven die formele en informele onderdelen in een dag willen combineren”, vertellen de twee. “‘s Ochtends de jaarcijfers en ‘s middags een borrel gekoppeld aan een van de door ons doorontwikkelde spellen, zoals Expeditie Robinson”, geeft Schrijnen een voorbeeld. Zijn collega: “Je stapt zonder drempel van formeel naar informeel.”   

Maatwerk is het toverwoord. Met een grote zaal van 1100 vierkante meter, een kleine van 200 vierkante meter en verschillende terrassen is alles mogelijk. “Met onze eigen managers kunnen we elk event naar een hoger niveau brengen. Dat is meer dan uitvoeren van de wensen van een klant, het organiseren van een evenement is echt een vak”, vertelt Schrijnen. “Daarbij kun je binnen en buiten makkelijk combineren. Een foodtruck in de hal om een festivalsfeer te creëren? Geen probleem.”

Voor particulieren heeft STRND die lijn doorgetrokken met een inhouse weddingplanner. “Trouwen doen de meeste mensen maar één keer, de ervaring die je wel zou willen hebben bij zo’n event, mis je. Die hebben wij met onze weddingplanner wel in huis. Een huwelijksfeest is niet gebonden aan een vast format, zoals dat vaak bij andere locaties wel het geval is.”

Corporate events
Bedrijven weten STRND vaak te vinden voor corporate events, waarbij presentatie van jaarcijfers of lancering van een nieuwe huisstijl of product gekoppeld kan worden aan een informele borrel, diner of teambuilding. “Daarvoor hebben we een professioneel opgezette Expeditie Robinson, een escape-spel voor grote groepen en typische harbour-games.”

De benadering vanuit STRND is helder. “We vragen aan opdrachtgevers altijd wat ze willen bereiken met hun event. Daar stemmen we het programma op af”, vertelt Van Dijke. Het spreekt bedrijven aan, van Corendon tot Unilever en Relik en Van Hooft. “We hebben een unieke formule gevonden, waarbij we echt anders zijn dan andere”, concluderen de twee eigenaren. “We verrassen niet alleen met hoe het er hier uitziet, maar ook met wat we doen.”

Vijf jaar
STRND bestaat sinds 2013, toen het werd opgericht als Strand Binnen. Bij STRND werkt een team van zeven personen aan de events. Expertise op het gebied van hospitality, horeca, marketing, event- en weddingplanning is in eigen huis.

Publieksevenementen
Op feestdagen heeft STRND publieksfeesten staan, zoals tijdens carnaval, Koningsdag en Oud en Nieuw. In de zomer is Zonnig op het terras inmiddels een hit. “Dat is dé zondagmiddagborrel voor Breda.”

STRND
INFO@STRND.NL
(+31)76 700 24 48
Slingerweg 76
4814 AZ Breda

(gesponsord verhaal)