Hélène Hendriks uit Bavel presenteerde de persconferentie in Zandvoort.
Hélène Hendriks uit Bavel presenteerde de persconferentie in Zandvoort.

CM.com een van de hoofdsponsors van Formule 1 race in Zandvoort

Door: Peter Houtepen Algemeen

BREDA - CM.com verbindt zich als een van de hoofdsponsoren aan de Heineken Dutch Grand Prix op Zandvoort. Om 11.00 uur dinsdag is op een persconferentie in Zandvoort bekendgemaakt dat de Formule 1 race vanaf 2020 in elk geval voor drie seizoenen terugkeert naar Nederland.

CM.com, opgericht in 1999 en met hoofdvestiging aan de Konijnenberg in Breda, gaat zijn platform inzetten om de fan-ervaring te optimaliseren. Fans kunnen hun tickets via hun mobiele telefoon bestellen en geleverd krijgen, waardoor het printen van tickets niet meer nodig is. Daarnaast kunnen ze relevante berichtgeving over de race ontvangen in de aanloop naar, tijdens en na afloop van het evenement. Bovendien kunnen ze op locatie consumpties en andere artikelen via hun mobiele telefoon bestellen en afrekenen. Geen gedoe dus meer met consumptiebonnen, wachtrijen of te weinig contant geld.

Jeroen van Glabbeek, algemeen directeur van CM.com, zegt: “Toen de ambitieuze initiatiefnemers van de Dutch Grand Prix op zoek gingen naar de meest moderne manier van ticketverkoop, kwamen ze al snel bij ons uit. Omdat de medewerkers van CM.com ware sportliefhebbers zijn met een voorliefde voor techniek, werd de relatie uitgebouwd naar een partnerschap. CM.com is er klaar voor om het internationale GP-publiek de kracht te ervaren van Conversational Commerce - de nieuwe standaard voor interactie tussen bedrijven en consumenten. Door middel van Mobile Messaging en Payments krijgen de fans voorafgaand aan en tijdens het evenement de mogelijkheid om met hun mobiele telefoon de beleving te optimaliseren.”

De definitieve kalender voor het Grand Prix seizoen 2020 is er nog niet, maar vermoedelijk wordt de race in Zandvoort begin mei gehouden. De laatste race dateert van 1985.