Aartsen heeft een nieuw naam en een nieuw hoofdkantoor
Aartsen heeft een nieuw naam en een nieuw hoofdkantoor Foto: Aartsen

Aartsen wil verder groeien met nieuwe naam en nieuw hoofdkantoor

Door: Hanneke Marcelis Algemeen

BREDA - Meer dan 100 jaar geleden startte Jan Aartsen met Aartsen Fruit. Met een groente- en fruitkar verzorgde hij versgoed in Breda. Sinds afgelopen weekend heet het familiebedrijf simpelweg Aartsen.

“We merkten dat de naam steeds vaker voor verwarring zorgde”, geeft Martijn van der Zwalm (marketing en communicatie) aan. “Dan spraken we bijvoorbeeld met een producent in Zuid-Afrika met het aanbod zijn groente te gaan verkopen, dan kregen we als vraag ‘Waarom wil je mijn groente gaan verkopen, je heet Aartsen fruit’.

De groei de afgelopen jaren maakte het veranderen van de naam urgenter. Jaarlijks vermarkt het bedrijf 25 miljoen dozen groenten en fruit voor 650 verschillende producenten wereldwijd. “We zijn enorm kritisch op onszelf”, geeft Van der Zwalm aan. “Het gaat ons om kwaliteit, niet om kwantiteit. We willen de beste producten aanbieden, dan komt kwantiteit en groei vanzelf.”

De bouw van een nieuw hoofdkantoor op de plek waar de boerderij vroeger stond werd door CEO Jack Aartsen aangegrepen als hét moment voor de nieuwe naam. “De naam Aartsen benadrukt het familiegevoel. We stoppen met fruit, maar groeien als familie. Dat dragen we uit en dat voelen we echt.”

De grootste uitdaging voor het bedrijf? “Dat is waar iedereen mee struggelt. We zoeken mensen die binnen de organisatie passen”, aldus Van der Zwalm. Het bedrijf zoekt op alle niveaus en plaatsen personeel. “Van orderpickers tot commerciële talenten die meertalig zijn.”

Het bedrijf erkent dat het zoekt naar spelden in de hooiberg. “Net als iedereen, maar we proberen mensen met onze aanpak te overtuigen van ons verhaal. We kijken echt als familiebedrijf naar de persoonlijke situatie van onze mensen en bieden volop kansen op doorgroei.