Citymarketing Breda trakteert binnenstadbezoekers op zomerse verrassing.
Citymarketing Breda trakteert binnenstadbezoekers op zomerse verrassing. Foto: Dominique Egging/Wildschieters

Citymarketing Breda trakteert bezoekers binnenstad: 'gastvrijheid laten wij zien met lekkere traktatie'

Door: Amber Kuijs algemeen

BREDA - Citymarketing Breda wil het zomergevoel nog niet loslaten. Daarom bedachten zij de mobiele 'Aloha Bar', waarmee ze bezoekers van de binnenstad trakteren op een klein bakje aardbeien. "Breda is een gastvrije stad. Dat proberen wij te laten zien met iets lekkers en gezonds', aldus Inger Harteman van Citymarketing Breda. 

Afgelopen zaterdag vond de eerste nazomeractie plaats in de Veemarktstraat. Hosts deelde daar aan bezoekers en inwoners van de stad vrolijke Hawaii-slingers met een tegoedbon uit. Daarmee konden ontvangers hun traktatie ophalen bij de mobiele 'Aloha Bar'. "Vorig jaar hebben we ijsjes uitgedeeld. Dit jaar wilden we iets anders. Dat moest wel nog steeds lekker en fris zijn. Zo kwamen we uit bij bakjes aardbeien." Het doel is om mensen welkom te heten in de stad. "Breda staat bekend om zijn gastvrijheid. Dat willen wij graag overbrengen door dit soort leuke acties."

Het initiatief werd volgens de woordvoerder positief ontvangen. "Mensen reageerden verrast. Ze vonden het leuk om spontaan iets te krijgen. Later op de dag zagen we sommige ontvangers nog steeds met de ketting omlopen. Dan weet je dat je iets goed doet." Het plan is om aankomend weekend weer met de Aloha Bar op pad te gaan. "We moeten even afwachten wat het weer vrijdag en zaterdag doet om te kunnen bepalen waar we gaan staan, maar we zijn sowieso weer in de stad te vinden."