Afbeelding
Foto: HeyBreda.nl

'Hey Breda!': Gemeente zet met nieuwe slogan in op versterking van de economie

Door: Hanneke Marcelis Economie

BREDA - 'Hey Breda'. Dat is de nieuwe slogan waarmee de gemeente Breda inwoners, bedrijven en bezoekers wil motiveren om met elkaar het gesprek aan te gaan. Door op die manier meer verbindingen te leggen tussen overheid, onderwijs en het bedrijfsleven wil de gemeente de lokale economie versterker. "We moeten partijen bij elkaar brengen", aldus wethouder Boaz Adank.

Hey Breda! Dat is de slogan die je komende weken steeds vaker tegen zal komen in de stad. De slogan is een onderdeel van een nieuwe campagne, waarmee de gemeente de lokale economie wil versterken. Want dat kan volgens de gemeente alleen, als bedrijven en inwoners met elkaar het gesprek aangaan en verbindingen leggen. 

"Een stevige en gezonde economie geeft aan iedereen in de stad een grotere kans op een duurzame baan", stelt wethouder Boaz Adank. "Toegepaste technologie en creativiteit hebben veel potentie, maar door de verbinding te maken met andere sectoren en vooral het MKB kunnen alle ondernemers van deze kracht profiteren." Daarom wil de gemeente Breda inzetten om het bij elkaar brengen van partijen.  

Deze nieuwe visie wordt in verschillende thema's uitgevoerd: toegepaste innovatie, ondernemen met lef en verrassende stad. Partijen kunnen binnen een van deze thema's aan de slag gaan. Zo is in het thema innovatie bijvoorbeeld Breda Robotics actief. Hierbij werken bedrijven en studenten samen aan de ontwikkeling van robots. 

Naast het bedrijfsleven is het onderwijs een onmisbare partner in het realiseren van de ambities. De mbo- en hbo-studenten worden nauw betrokken. “Voor een goed toekomstperspectief voor onze studenten is meer nodig dan een goed onderwijsprogramma. Juist de co-creatie met het bedrijfsleven is cruciaal", zegt Jacomine Ravensbergen, lid van het College van Bestuur van Avans Hogeschool.