Update: Reisinformatiestoring NS opgelost
Door: Hanneke MarcelisBREDA / NEDERLAND - Lege informatieborden langs de sporen en informatie die niet klopt in de app. Wie vanochtend met de trein reisde, kon het allebei tegenkomen. De NS kampte met een landelijke storing in de reisinformatie. De storing is inmiddels opgelost.
De Nederlandse Spoorwegen hadden vanochtend last van een opvallende storing. Geen uitgevallen treinen of bevroren sporen, maar de informatievoorziening werkte niet goed. Iets na 5.30 uur maakte de NS bekend dat er een storing was in de software van de reisinformatie. Daardoor was het mogelijk dat de borden op de stations en de Reisplanner-app niet de actuele informatie toonden.
Om 9.30 uur werd bekend dat de storing was opgelost en dat alle informatie voor 95 procent weer klopte.
De storing in de software van de reisinformatie is inmiddels opgelost. Verwerken van actuele wijzigingen gaat steeds beter. Houd nog wel rekening met incidenteel onjuiste informatie. 95% van de informatie is juist.
— NS online (@NS_online) December 4, 2019
De reizigersinfo doet het niet.
— Marleen S (@MCMarleen) December 4, 2019
De trein waar ik voor kwam, rijdt niet. Dubbeldruk in de volgende, past niet.
De stem op Utrecht CS tettert ongehinderd door,
Elke 8 seconden:
Loop je even door
Dan is er ruimte voor iedereen. ?? #NS #zucht #houdthetdannooitop @NS_online