Afbeelding
Foto: Nico Koevoets.

Zomervakantie in eigen stad: Breda Marketing komt met gidsen voor zonaanbidders, grensverleggers en smaakzoekers

Door: Bregje Kop Algemeen

BREDA - Ook deze zomervakantie blijven veel mensen weer in eigen land. Om bewoners en bezoekers te verleiden Breda ook deze zomer weer te (her)ontdekken, is de campagne ‘Vier de zomer in Breda’ gestart. Voor de drie doelgroepen zonaanbidders, grensverleggers en smaakzoekers zijn specifieke zomergidsen gemaakt vol tips.

Afgelopen week is de zomervakantie van start gegaan, maar ook dit jaar blijven veel mensen vanwege corona weer in Nederland. Daarom wil Breda Marketing met de campagne ‘Vier de zomer in Breda’ zowel inwoners als bezoekers motiveren om de stad te (her)ontdekken. Deze campagne is een vervolg op de herstelcampagne ‘Breda geeft je ruimte’, die Breda marketing vorig jaar na de eerste lockdown lanceerde. Het doel is dan ook wederom om een bijdrage te leveren aan het herstel van de kunst- en cultuursector, horeca en lokale ondernemers. Ook wordt een een focus gelegd op het recreatieve aanbod in Breda en omgeving. 

Via storytelling worden vakantiegangers geïnformeerd, geïnspireerd en geactiveerd om unieke bezienswaardigheden, food- en culturele hotspots en de Bredase diversiteit aan ondernemers te ontdekken. Echter is er besloten om op basis van inzichten van ‘Breda geeft je de ruimte’ deze zomer drie specifieke doelgroepen aan te spreken: zonaanbidders, grensverleggers en smaakzoekers. Voor iedere doelgroep is er op maat een online zomergids gemaakt boordevol tips. De zomergidsen zijn hier te vinden. Ook wordt er campagnemateriaal online, via buitenreclame en via fysieke communicatie ter plekke gecommuniceerd.