Afbeelding
Foto: bol.com

Met nieuwe pakketkluizen in Breda wordt pakketjes halen en retourneren weer iets makkelijker

Door: Redactie Economie

BREDA – Albert Heijn, bol.com en Budbee gaan samenwerken om het ophalen en retourneren van pakketten makkelijker te maken. Bij 700 grotere Albert Heijn-winkels komen pakketkluizen waar klanten hun pakketten kunnen ophalen en retourneren. Op 8 april opent de eerste pakketkluis bij de Bisschopshoeve. 

Met de samenwerking willen de drie bedrijven verder bijdragen aan duurzamere en flexibele bezorgopties in de snelgroeiende markt van online winkelen. 

Gemak en duurzaamheid 

“Klanten omarmen in toenemende mate zelfservice en de mogelijkheden die technologie daarvoor biedt”, laten de bedrijven weten in een persbericht. “Zo is het gebruik van zelfscan en apps de afgelopen jaren enorm gegroeid. Klanten zijn steeds meer op zoek naar gemak: het moet simpel en het moet kloppen.” Daarom worden nu de pakketkluizen geïntroduceerd waar klanten hun bestelde pakket kunnen ophalen en retourneren wanneer het hen uitkomt, zonder in de rij te hoeven staan. 

Bezorgingen aan de pakketkluizen van Budbee worden in Nederland gedaan met fossielvrije en hernieuwbare brandstoffen. Een pakketkluis biedt daarnaast plaats aan 37 tot 258 pakketten dus de koerier kan bij één bezorging tientallen tot honderden pakketten tegelijk afleveren. De pakketkluizen staan in, of direct buiten, de winkels en bestaan uit kluizen van verschillende formaten. Zo past het pakket altijd. Klanten die ervoor kiezen hun pakket op te halen bij een winkel krijgen na het bestellen een bericht wanneer het pakket is afgeleverd. Het bericht bevat een code om de kluis te openen. 

Vincent Weijers - COO bol.com: “Elke dag bestellen klanten vele artikelen bij bol.com. Die tienduizenden bestellingen per dag willen we natuurlijk snel, efficiënt en zo duurzaam mogelijk bij onze klanten bezorgen. Met deze flexibele, slimme en schaalbare innovatie hebben we de ambitie om het gemak en de service voor onze klanten te vergroten en de bezorging van onze pakketten verder te verduurzamen.”