Afbeelding
Foto: De Boer Dental

De Boer Dental opent nieuw magazijn

Door: Redactie Advertorial

(Advertorial) - Ondernemen is een kwestie van risico nemen, risico nemen en nog eens risico nemen. Dit heeft de eigenaar van De Boer Dental, Thomas de Boer, maar al te goed begrepen. Hij merkte aan het begin van de coronapandemie op dat het tijd was om zijn groothandel om te turnen. Hij besloot om coronaproducten te importeren en dat heeft hem geen windeieren gelegd. Met zijn firma De Boer Dental heeft hij door de jaren heen een gigantische groei doorgemaakt.

Om deze groei in goede banen te leiden, heeft Thomas de Boer ervoor gekozen om een nieuw bedrijfspand te laten bouwen. Dit bedrijfspand gaat fungeren als het kloppende hart van de firma. Vanuit dit pand worden de bestellingen verwerkt, ingepakt en verstuurd. Voorheen ging dit nog anders, zoals Thomas de Boer uitgebreid uit de doeken doet.

“Nadat wij besloten hadden om ons op coronaproducten te richten, ging het hard met de onderneming. We kregen meer en meer medische instellingen als klant, waardoor we behoefte aan meer magazijnruimte hadden. We besloten om één bedrijfspand erbij te huren, maar dit was al snel niet genoeg. Uiteindelijk hebben we in totaal 4 bedrijfspanden gehuurd op het bedrijventerrein. We hadden hiermee voldoende ruimte, maar het was niet praktisch. Bij sommige bestellingen moesten we namelijk in elke loods één product ophalen. Het verwerken van de bestellingen was hierdoor een tijdrovende klus”.

Met de komst van het nieuwe bedrijfspand moet dit tot de verleden tijd behoren. Alle bestellingen die nu bij de firma binnenkomen, kunnen vanuit het centrale magazijn verwerkt worden. Dankzij deze snelle verwerking bespaart men veel tijd en daarmee ook het nodige geld. De opening van dit nieuwe bedrijfspand was volgens Thomas de Boer dan ook de enige juiste keuze.

Thomas de Boer heeft in de afgelopen jaren meerdere belangrijke knopen doorgehakt. Voor de coronapandemie was zijn bedrijf actief in de wereld van tandartsproducten, maar de pandemie opende zijn ogen. Hij had namelijk in een vroeg stadium door dat er veel vraag zou komen naar corona producten. Thomas de Boer besloot dan ook om bepaalde corona producten te importeren; coronatesten, mondkapjes en nitril handschoenen.

Dit bleek al snel een goed concept te zijn. De Boer Dental wist veel medische instellingen als nieuwe klant aan te trekken. Vooral in Brabant, specifiek regio Breda, sloeg het coronavirus genadeloos om zich heen. Veel medische instellingen zoals ziekenhuizen, verzorgingstehuizen, maar ook werkgevers die hun personeel veilig op kantoor wilden laten werken door het uitdelen van een corona zelftest en FFP2 masker, kochten groots in bij De Boer. De firma kreeg het bovendien voor elkaar om producten blijvend te importeren, terwijl concurrentie hier veel problemen mee had. Uiteindelijk heeft De Boer Dental hierdoor samenwerkingsverbanden met medische instellingen op weten te bouwen.

De verwachting van Thomas de Boer is dat dit in de komende jaren aanhoudt. Bij De Boer Dental hebben ze namelijk opgemerkt dat veel medische instellingen als klant zijn blijven ‘plakken’. Met het nieuwe magazijn speelt De Boer Dental daar perfect op in.