Logo bredavandaag.nl
Sponsors van NAC presenteren zich op de eerste NAC Busines fair. foto Gert-Jan van Linschoten
Sponsors van NAC presenteren zich op de eerste NAC Busines fair. foto Gert-Jan van Linschoten

Business Point Breda: ‘Gezellig clubje met nut’

  Economie

BREDA – Netwerken is een van de belangrijkste dingen voor ondernemers. Daarom houdt Business Point Breda op 2 & 3 juni een netwerk- en bedrijvenbeurs in het NAC-stadion. De bedrijven Random Solutions en Control Media zijn een van de aanwezigen op deze beurs.


Voor directeur Jeremy Otten van het IT-bedrijf Random Solutions is dit de eerste beurs waar zijn bedrijf staat. Hij neemt het evenement zeer serieus. “Ik heb pas geleden nog een training gevolgd over hoe je jezelf op een beurs moet gedragen. Ik heb wel goede tips meegekregen”, vertelt hij.

De belangrijkste dingen vindt Otten het creëren van naamsbekendheid en klanten. “Netwerken is het allerbelangrijkste. Je moet je product goed kunnen verkopen. We willen op het evenement vooral opvallen als IT-bedrijf. Daarom profileren we ons met diereneigenschappen. Een arend staat bijvoorbeeld bekend om zijn scherpe visie, hiermee willen we ons vergelijken. We werken met foto’s en slogans rondom onze stand.”

De directeur van Random Solutions heeft al een paar kickoffs van Business Point Breda bijgewoond. “Het is een hartstikke leuk clubje. Het is geen megagrote groep, maar dat maakt het juist gezellig”, zegt hij. Ook denkt hij dat de medestandhouders zeker iets voor elkaar kunnen betekenen.

Ook voor Ton van der Veer, directeur van Control Media, is het van belang om te netwerken. Hij zal ook een van de standhouders op het evenement zijn. “Ons doel is vooral promotie, naamsbekendheid en klanten scoren. We zitten al tien jaar in Breda, maar we zijn hier nog niet bekend omdat we ons voorheen vooral landelijk profileerden. Dit is de gelegenheid om regionale bekendheid te krijgen”, vertelt hij.

Het bedrijf wil tijdens het netwerkevenement opvallen door met meerdere mensen te komen en actief te zijn. “Vooral rondlopen en actief klanten werven”, zegt hij. Volgens Van der Veer heb je pas iets aan je medestandhouders als zij ook actief zijn. “Het werkt niet wanneer iedereen in zijn standje blijft om koffie te drinken. We moeten met z’n allen sfeer en gezelligheid creëren, dat is het belangrijkste.”



FOTOSERIES







NIEUWSBRIEF


Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief