Marjon de Bruijn van het KoffieTenTje
Marjon de Bruijn van het KoffieTenTje Wijnand Nijs

Nominatie Breda Pluim: KoffieTenTje

Economie

BREDAPLUIM - Hoe gastvrij is ondernemend Breda in de binnenstad? De Breda Pluim houdt horeca en retailers scherp door ze te verrassen met een bezoek door een Mystery Guest. De bevindingen komen elke zaterdag op BredaVandaag en gelden meteen als nominatie. De nominatie van deze week: KoffieTenTje

KoffieTenTje is sinds maart 2015 gevestigd in de Boschstraat. De etalage ziet er aantrekkelijk uit. De grote ramen, versierd met het huisstijl lettertype, zorgen voor een mooie lichtinval in de zaak. Er is een klein buitenterras aanwezig. De uitstraling doet denken aan een hippe koffietent in New York.

Bij binnenkomst dringt de geur van verse koffie je neus binnen en begroeten de twee medewerkers je vriendelijk. De eigenaresse, Marjon de Bruijn, is net bezig om een medewerker in te werken. Vol beleid en als een echte barista leert ze haar collega een goede koffie te maken met de enorme espressomachine.

De inrichting van KoffieTenTje is sfeervol. Er is veel hout verwerkt in het interieur. De houten vloer is bekleed met wat Perzische tapijtjes hier en daar die de sfeer warm maken. De zaak is niet groot, maar dat maak het juist erg intiem.  

Wanneer je zin hebt in iets zoets bij de koffie, staan er onder andere apple crumble en brownie op de kaart. Voor de lunch zijn er vier verschillende vers belegde broodjes verkrijgbaar. De menukaart wisselt regelmatig. Je kunt hier ook een koffie-to-go halen.

Als onverwachts extraatje krijgt de Bredapluim-reporter nog een gratis ‘proef’ cappuccino, die net is gezet tijdens het oefenen. Een klein stukje chocoladebrownie wordt erbij geserveerd. Gastvrijheid staat duidelijk centraal bij KoffieTenTje.

Over de Breda Pluim
De Breda Pluim is een initiatief van Retailplatform, Breda, Koninklijke Horeca Nederland, NHTV, gemeente Breda, Bredase VVV en BredaVandaag en heeft als doel ondernemend Breda te  stimuleren de bezoekers van onze stad en van de terrassen en winkels gastvrij te ontvangen. Namens de onafhankelijke Pluim-commissie bezoekt een deskundige anoniem winkels, horeca en instanties in de Bredase binnenstad. BredaVandaag plaatst wekelijks de bevindingen van de Mystery Guest. In het voorjaar van 2016 volgt een verkiezing en gala en wordt uit de genomineerden de meest gastvrije ondernemer gekozen. Volg BredaPluim ook op Facebook.