NAC heeft voor de tweede keer in dit seizoen van Feyenoord gewonnen. Op 3 maart werd het in het eigen Rat Verlegh Stadion 2-1.
NAC heeft voor de tweede keer in dit seizoen van Feyenoord gewonnen. Op 3 maart werd het in het eigen Rat Verlegh Stadion 2-1. Peter Visser

Bredaas CrowdEstate hoofdsponsor voor een dag bij NAC

NAC

BREDA – CrowdEstate uit Breda is op 29 april tijdens NAC Breda - sc Heerenveen hoofdsponsor van NAC Breda. CM.com deed 1 dag hoofdsponsorschap van NAC in de veiling voor het goede doel. CrowdEstate, dat crowdfunding voor vastgoedinvesteringen faciliteert, bood met 21.500 euro het hoogste bedrag.

Daarmee overtrof het bedrijf het bod van de INCO Business Group (21.000). Het bedrag wordt geschonken aan UNICEF.  Andere bieders tijdens de veiling waren onder anderen Gerard van der Horst (20.000 euro), Trust Verhuizingen (16.000 euro), De Zeeuw’s vlees en vleeswaren BV (15.000 euro) en Kalt-Events (14.500 euro). De veiling sloot 5 april om 13.00 uur.

“Het is ontzettend gaaf om op het shirt te staan”, reageert Dries Voesenek van CrowdEstate. “We hadden van tevoren een bedrag is ons hoofd, maar we hadden verwacht dat er tegen het einde nog een soort rally zou komen. Dat is niet gebeurd gelukkig.”

CrowdEstate deed mee vanwege het goede doel. “Dat staat voorop”, aldus Voesenek, die samen met Freek Geurtsen het bedrijf begon. Als Bredanaars past het shirt van NAC ze als gegoten. “Ik kwam er vroeger als kind al.” Met de actie wil het bedrijf ook meer naamsbekendheid krijgen.  “Via ons platform zijn tot nu toe diverse projecten buiten Breda en in het buitenland succesvol gefinancierd. In onze eigen stad Breda ontbreken de projecten echter nog.”

Techno Girl-programma
De opbrengst van de veiling gaat naar het project Techno Girls van UNICEF, dat wordt gesteund door CM.com. Hierbij kunnen meisjes in Zuid-Afrika technische vaardigheden ontwikkelen.