Afbeelding
Vision Multimedia

Bredaas bedrijf haalt binnen een uur ton op voor digitale menukaart

Zakelijk

BREDA - Het Bredase bedrijf Vision Multimedia heeft in minder dan een uur 125.000 euro opgehaald om ‘Vision Menu’ in de rest van Europa op de markt te gaan brengen. Vision Menu is een soort tablet die als menukaart op elke tafel in horeca kan staan en waarmee gasten zelf hun bestellingen kunnen plaatsen.

Vision Multimedia haalde het geld op via Collin Crowdfund. “Binnen drie kwartier hadden we het benodigde bedrag in handen. Daar zijn we heel blij mee”, vertelt Bob Scholte, een van de initiatiefnemers.

Met de digitale menukaart kunnen gasten de bediening oproepen, een foto van gerechten zien en de actuele rekening opvragen. Vision Menu is als het ware een tablet, die kan worden geplaatst op tafels in restaurants, in bioscopen en hotelkamers. Via de menukaart kan besteld en ook betaald worden.

Medio 2014 startten Bob en Mark Scholte van Vision Multimedia met de ontwikkeling van Vision Menu. Er kwamen veel positieve reacties op, stellen de ondernemers. “In de top 10 meeste ergernissen van de klant in een restaurant staat een langzame bediening op drie”, vertelt Bob Scholte. “Met Vision Menu kun je zelf de bediening oproepen. Zo weet je zeker dat je gehoord wordt.”

Hoe het precies werkt? “Als je een restaurant binnen komt, kun je lekker je eigen eten en drinken kiezen. Als je je keuze maakt, krijg je ook informatie over het product en of er een risico met betrekking tot allergie op zit”, legt Scholte enthousiast uit. “Als je klaar bent, kun je gemakkelijk het bonnetje opvragen.”

Het Bredase bedrijf deed onderzoek in Amerika, waar al veel gebruik gemaakt wordt van digitale menukaarten.