Dit wil Breda de komende vier jaar realiseren
BREDA - Breda kiest de komende jaren voor groei en een andere manier van werken. VVD, PRO en D66 presenteerden woensdag hun bestuursakkoord 'Breda durft, Breda doet' in skatehal Pier15.
Volgens het nieuwe college moet de stad in beweging komen. Niet alleen met woningbouw, maar ook met het doortrekken van de Nieuwe Mark, betere mobiliteit en meer leefbaarheid in wijken en dorpen. Tegelijk wil Breda zich sterker profileren als levendige stad, met evenementen, een bruisend centrum en ruimte voor horeca en cultuur. Ook veiligheid en voorzieningen krijgen extra aandacht. Door deze keuzes worden ook plannen doorgeschoven. Maar een duidelijke koerswijziging is er volgens de drie partijen wel met dit akkoord: minder strak sturen en meer mogelijk maken. Het akkoord moet het begin zijn van een nieuw tijdperk voor de stad.
Lees verder > 5