Keti Koti Slavernijverleden
dinsdag 30 juni 2026 17:00 tot 21:00
Op dinsdag 30 juni zal de afschaffing van de slavernij herdacht worden vanaf 17.00 uur in het Chassétheater met een dialoogtafel en heri herimaaltijd. Opgave verplicht voor de maaltijd.
Daarna zullen verschillende sprekers zoals Camiel Beekers van de Radbouduniversiteit met een powerpointpresentatie “Stem aan het verleden” en Dave Ensberg-Kleijkers, voorzitter van NiNsee Wat na de komma van Rutte en burgemeester Paul Depla ingaan op het thema.Tanya Simons zal “Katiba Powena” gedichten over slavernij voordragen.
Daarna zal Jan Hopman, voorzitter van de HASB een terugblik geven over 8 jaar thema slavernij in Breda en zijn aftreden aankondigen. Er is nog geen opvolger gevonden.
Voor het volledige programma zie website Chassé of www.hasbbreda.nl