Afbeelding
Foto: MARCEL A. CAZEMIER CAAZ.NL

Rob miste zijn vlucht omdat allereerste bus van nieuwe verbinding niet op kwam dagen

Door: Hanneke Marcelis Algemeen Uitgelicht

BREDA - Afgelopen donderdag is de nieuwe busverbinding van Flibco van start gegaan. Voortaan rijdt de vervoerder elf keer per dag vanuit Breda naar Charleroi en Zaventem. Ideaal, dacht ook Rob Gielen. Hij boekte een ticket voor de allereerste bus van 6:50 uur. Maar die kwam niet opdagen, waardoor Rob zijn vlucht mistte.

Het is een rottige situatie voor Rob Gielen. Donderdag zou hij vanuit Charleroi naar Manchester vliegen. Hij plande zijn reis, en kwam de nieuwe busverbinding van Flibco tegen. Die vervoerder rijdt sinds 25 april elf keer per dag vanuit Breda naar de Belgische luchthavens. Ideaal dus voor Rob. Hij boekte dan ook een ticket voor de allereerste bus die zou vertrekken. Namelijk die van 6:50 uur. “Maar toen ik er stond, kwam die bus nooit opdagen”, vertelt hij.

Rob moest noodgedwongen toch de trein pakken. En dat zorgde voor veel vertraging. “Vanaf het treinstation in Charleroi heb ik nog een taxi genomen om op tijd bij de luchthaven te zijn. Maar het mocht niet baten.” Hij miste zijn vlucht naar Manchester.

Omreizen

Door zijn gemiste vlucht moest Rob flink omreizen. “Ik zou één dag in Manchester zijn en daarna doorvliegen naar Girona, vlakbij Barcelona. Ik heb dus geprobeerd om een ticket naar Barcelona te kopen toen ik strandde op Charleroi. Dat was mogelijk, maar om op tijd in Barcelona te zijn moest ik via Denemarken reizen.” Een flinke omweg dus, die Rob ook nog eens veel geld heeft gekost. “Het treinticket naar Charleroi, de taxi, de nieuwe vlucht naar Barcelona, het hotel in Denemarken. Ik heb het allemaal moeten betalen.”

Flibco

Flibco bevestigt de problemen. “We hadden inderdaad een operationeel probleem gelinkt aan de lancering van deze nieuwe lijn”, laat een woordvoerder weten. “Alle getroffen passagiers zijn onmiddellijk gecontacteerd zijn en krijgen hun ticketprijs terug.” Bij Rob liet dat contact met het bedrijf even op zich wachten. Donderdag had hij nog niets van Flibco gehoord. Inmiddels is daar verandering in gekomen. Niet alleen zal hij zijn ticketbedrag terugkrijgen, ook geeft het bedrijf aan dat ze de kosten die hij heeft moeten maken om zijn bestemming te bereiken zullen vergoeden.