Afbeelding

Netwerkend Breda komt op gang

Zakelijk

STEENAKKER – Het kersverse netwerkevenement Business Point Breda heeft woensdag zijn intrek genomen in het Rat Verlegh Stadion. De plek waar nieuwe contacten worden gelegd en oude worden aangehaald. Twee dagen praten, kijken en wie weet, een nieuwe deal.

De stands waren in een paar uur opgebouwd en na wat onderling handgeschud mochten vanaf 14:00 uur de eerste netwerkers de arena betreden. De verwachtingen onder de standhouders en de gasten blijken heel divers.

“Ik vind het altijd interessant. Zeker in deze tijd, want je moet toch aan de gang blijven. Als je toevallig wat kunt neerzetten is dat mooi meegenomen, maar niet het belangrijkst”, zegt Arian van de Hoeven van Kunsthandel Tres Art.

Zijn zaak met kunst, naast alle andere ondernemingen, is een vreemde eend in de bijt. “Dat vind ik juist leuk. Er is veel vraag naar kunst. Het wordt gezien als goede investering.”

De kunsthandel is niet de enige aanwezige die uit een andere hoek komt. Ook Unicef is vertegenwoordigd met een stand. Het goede doel biedt een nieuwe product aan. Carla Margry heeft vooral als doel haar Bredaas netwerk uit te bouwen, maar wil natuurlijk ook geld ophalen.

“Bedrijven willen steeds vaker, maatschappelijk verantwoord ondernemen. Daar spelen wij op in. Zo kunnen bedrijven voor een bepaald bedrag sponsoren, waarvoor ze dan een Unicef keurmerk krijgen. Dat is goed voor de uitstraling van een zaak”, meent Margry.

Fred Wessels manager van het Business Centrum van KPN is enthousiast over netwerken. “Ik geloof er in. Toch gaat het ook om elkaar iets gunnen. En soms is het een kwestie van geluk. De kracht zit hem in herkenbaarheid, daar begint het.”

Netwerkorganisatie VOC is eveneens vertegenwoordigt. Geert Siefken legt uit dat het VOC vooral als platform dient voor haar leden. “Er was door het wegvallen van de beurs in het Racketcentrum niets meer op dit gebied in Breda. Vanuit onze leden kregen wij de vraag iets te doen. Toen heeft Bared het opgepikt. Dat is een goede zaak.”