Afbeelding
Foto: Deliveroo

Wie heeft Svetla gezien? Maaltijdbezorgers zetten zich in voor onopgeloste zaken

Door: Hanneke Marcelis Algemeen

BREDA - Deze week starten Deliveroo, AMBER Alert en de Nationale Politie de landelijke campagne ‘Ride to Find’. In de campagne worden Deliveroo bezorgers opgeroepen om uit te kijken naar vermiste personen met als doel hen zo snel mogelijk te herenigen met hun naasten. Ook hebben ze deze maand posters van cold cases op hun tassen.

Bezorgers van Deliveroo ontvangen vanaf nu AMBER Alerts en Vermist Kind Alerts in hun rider app. Het is wereldwijd de eerste keer ooit dat Deliveroo bezorgers vanuit hun app uitkijken naar vermiste kinderen in gevaar. “Hoe meer mensen er uitkijken naar een vermist kind, hoe groter de kans dat het kind snel weer wordt gevonden”, zegt Frank Hoen, oprichter AMBER Alert. “De bezorgers zijn de hele dag op pad. Ze zijn hierbij niet alleen goed zichtbaar op straat, maar zien zelf ook veel. Dat is een grote troef. Door deze nieuwe samenwerking met Deliveroo, waarbij bezorgers via hun rider app een actief alert ontvangen, hopen wij in de toekomst vermiste kinderen nog sneller thuis te brengen.”

Ook rijden de bezorgers gedurende de hele maand september rond met vermissingsposters op hun bezorgtassen om aandacht te vragen voor cold cases. Deliveroo hoopt zo de Nationale Politie te kunnen helpen aan een doorbraak in deze zaken.

Specifiek gaat het deze maand om:
Svetla Angelova, 45 jaar uit Rotterdam, wordt vermist sinds 14 september 2013
Leon de la Croix, 26 jaar uit Almere, wordt vermist sinds 27 februari 2017
Rachid Zaoudi, 43 jaar uit Amsterdam, vermist sinds 5 december 2013
Raymond Schokker, 43 jaar uit Maastricht, vermist sinds 27 mei 2004

Bezorgers

Deliveroo riders reageren enthousiast op de mogelijkheid om bij te dragen aan deze actie. “Iedereen bij Deliveroo is erg trots op deze samenwerking met AMBER Alert en de Nationale Politie. Het doet ons goed om bij te kunnen dragen aan het opsporen van vermiste volwassenen en kinderen, al is het hopelijk niet vaak nodig”, zegt Stijn Verstijnen, directeur bij Deliveroo Nederland.