Foto: Frontaal

Nog één week en dan start Brouwerij Frontaal met grote crowdfundingscampagne

BREDA - Het is bijna zover. Over krap een week lanceert Brouwerij Frontaal een grote crowdfundingscampagne om 5 miljoen euro op te halen. Dit geld wil de Bredase brouwerij investeren in een nieuwe locatie voor de brouwerij en het brouwcafé. “De vraag naar ons bier blijft toenemen”, aldus oprichter en eigenaar Roel Buckens.


Dit najaar lanceert Brouwerij Frontaal uit Breda de grootste crowdfundingscampagne van Nederland. Met het streefbedrag van 5.000.000 euro wil de brouwerij zich vestigen in een nieuwbouwpand in Breda-Noord. “We gaan verhuizen naar een nieuw pand, met een nieuwe brouwinstallatie en afvullijn om aan de vraag naar ons bier te blijven voldoen”, legt Roel Buckens, oprichter en eigenaar van Brouwerij Frontaal uit. “De productie draait momenteel op volle toeren en de vraag blijft maar toenemen. We willen een serieuze stap nemen.”

Op 12 september gaat Frontaal live voor het grote publiek met een derde aandelenparticipatieronde. Deze ronde is nodig om de volgende stap met Frontaal te maken. “De huidige brouwerij is te klein geworden om nog verder te groeien, we hebben ons oog laten vallen op een nieuw te bouwen pand aan de Steenen Hoofd in Breda.” Dit gebouw van 7500 vierkante meter geeft de brouwers van Frontaal de ruimte om de komende jaren aan onze groei te kunnen werken. “We installeren een volledig geautomatiseerde state-of-the-art brouwinstallatie en blikkenlijn zodat we de hoogstmogelijke kwaliteit kunnen blijven brouwen en afleveren.” In totaal stelt Frontaal voor 5 miljoen euro aan nieuwe aandelen beschikbaar in de brouwerij. Naast de brouwerij wordt ook een distilleerderij gerealiseerd en wordt er gekeken naar een verdere uitbreiding van andere horecagelegenheden in Breda en daarbuiten. 

Wie investeert in de Frontaal, wordt mede-eigenaar van de lokale brouwerij. “We groeien hard en moeten onze productielijn daarop aanpassen. Dat kan natuurlijk door geld te lenen/werven/verkrijgen via crowdfunding, maar we hebben bewust gekozen voor het uitgeven van aandelen.” Volgens Buckens geeft dit aan hoe serieus het wordt aangepakt. “We willen investeerders betrekken bij het succes van onze brouwerij. We bieden uitstekende financiële vooruitzichten en daarnaast is het natuurlijk erg leuk om mede-eigenaar te zijn van een brouwerij.”

Eerdere crowdfundingsacties

Het is niet de eerste keer dat de Bredase brouwerij een crowdfundingscampagne op touw zet. In de afgelopen jaren heeft Brouwerij Frontaal met drie crowdfundingscampagnes al 1.200.000 euro opgehaald. Hiermee werden er ruim 900 mensen aandeelhouder van Brouwerij Frontaal. Naast de verkoop in horeca en Retail heeft Frontaal een eigen Beerclub. Ruim 500 bierliefhebbers krijgen maandelijks een pakket verse bieren op de stoep.

Bregje Kop
 




NIEUWSBRIEF


Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief