
Bredanaars klagen op sociale media over drukte en carnavalstoeristen
Door: Charlotte Sijbers AlgemeenBREDA / KIELEGAT- Het was zaterdagavond enorm druk in het uitgaansgebied van Breda. De gemeente besloot zaterdagavond bezoekers op te roepen niet meer naar de binnenstad te komen, en sommige straten werden afgesloten. Het zorgt voor klachten op sociale media omdat volgens velen juist de echte Bredanaars de dupe zijn van deze maatregelen.
Door de grote drukte moesten er maatregelen worden genomen. Sommige straten werden afgezet en er werd een dringende oproep gedaan om niet meer naar de binnenstad te komen. Dat besluit van de gemeente kan bij sommige Bredanaars op weinig sympathie rekenen, omdat er wel veel mensen van buiten Breda in de binnenstad aanwezig waren. Het regent klachten op sociale media van Bredanaars, ze kunnen weinig begrip opbrengen voor het besluit. Zij konden hun eigen stad niet in omdat vooral mensen van boven de grote rivieren naar Breda waren getrokken om carnaval te vieren, stellen zijn.
Hieronder volgt een greep uit de reacties. (Tekst gaat door onder de tweets)
Nog nooit zo teleurgesteld geweest in mijn #Breda. Geboren en getogen onder de toren. Vandaag de stad niet in gemogen. Ik vier al carnaval in het #Kielegat vanuit de kinderwagen, nu om 20.00 uur thuis, omdat ik ff buiten de hekken was. Echt heel #boos
— Debby Biemans (@Debbybbreda) February 18, 2023
De halve Randstad zit in Breda. Grote Markt overspoeld door zatte jongeren in Swat kostuums. De Bredanaars die al jaren carnaval vieren mogen het centrum niet in. Waardeloze situatie. @PaulDepla Wat ga je hieraan doen? https://t.co/lsYVVjdB5r
— Fes Breda ???? (@FesBreda) February 18, 2023
Gezellig om 9 uur savonds een broodje bij Willy’s eten in @breda Ohnee dat mag niet als Bredanaar! Dank je wel hè ????@PaulDepla pic.twitter.com/Xp0J1iJjrW
— ? Sander ? (@sanfer84) February 18, 2023
Burgemeester Depla benadrukt in een reactie op de boze tweets dat de binnenstad nooit volledig afgesloten is geweest voor Bredanaars. "Vanwege de veiligheid hebben we verschillende maatregelen moeten nemen. Maar suggestie dat binnenstad afgesloten is geweest voor Bredanaars - zoals in aangehaalde tweets wordt gesuggereerd - is onzin."




