Drukte op de Grote Markt.
Drukte op de Grote Markt. Foto: Henk Voermans

Bredanaars klagen op sociale media over drukte en carnavalstoeristen

Door: Charlotte Sijbers Algemeen

BREDA / KIELEGAT- Het was zaterdagavond enorm druk in het uitgaansgebied van Breda. De gemeente besloot zaterdagavond bezoekers op te roepen niet meer naar de binnenstad te komen, en sommige straten werden afgesloten. Het zorgt voor klachten op sociale media omdat volgens velen juist de echte Bredanaars de dupe zijn van deze maatregelen.

Door de grote drukte moesten er maatregelen worden genomen. Sommige straten werden afgezet en er werd een dringende oproep gedaan om niet meer naar de binnenstad te komen. Dat besluit van de gemeente kan bij sommige Bredanaars op weinig sympathie rekenen, omdat er wel veel mensen van buiten Breda in de binnenstad aanwezig waren. Het regent klachten op sociale media van Bredanaars, ze kunnen weinig begrip opbrengen voor het besluit. Zij konden hun eigen stad niet in omdat vooral mensen van boven de grote rivieren naar Breda waren getrokken om carnaval te vieren, stellen zijn.

Hieronder volgt een greep uit de reacties. (Tekst gaat door onder de tweets)

Burgemeester Depla benadrukt in een reactie op de boze tweets dat de binnenstad nooit volledig afgesloten is geweest voor Bredanaars. "Vanwege de veiligheid hebben we verschillende maatregelen moeten nemen. Maar suggestie dat binnenstad afgesloten is geweest voor Bredanaars - zoals in aangehaalde tweets wordt gesuggereerd - is onzin."