Eric Mathijsen van NAC met Jan Willem Westerhuis en Rik de Leeuw den Bouter van OK.
Eric Mathijsen van NAC met Jan Willem Westerhuis en Rik de Leeuw den Bouter van OK. Foto: Boost Breda

10.000e seizoenkaart én nieuwe hoofdsponsor NAC

Door: Wijnand Nijs Sport

BREDA - OK tankstations is de nieuwe hoofdsponsor van NAC Breda. Het van oorsprong Zweedse merk en NAC hebben overeenstemming bereikt over een sponsorcontract voor een jaar met de optie op meerdere jaren. Dat heeft NAC donderdag bekendgemaakt. Ook werd duidelijk dat de kaap van 10.000 verkochte seizoenkaarten is geslecht.

OK neemt na vier jaar het stokje over van CM.com. De Bredase communicatieprovider blijft echter wel aan NAC verbonden als partner. 

De geschiedenis van OK in Nederland begint in de jaren 50 van de vorige eeuw. Het netwerk van OK benzinestations liep destijds op tot meer dan honderd. Na de overname door een buitenlandse partij werden de stations omgeturnd naar andere merken. Sinds 2004 is het Nederlandse bedrijf Catom eigenaar van het merk in Nederland, dat de naam OK als merknaam voor benzinestations in ere herstelde. Inmiddels zijn er zestig benzinestations verspreid over het land onderdeel van de OK-keten. In de komende maanden worden twee tankstations geopend in Breda, het hoofdkantoor is hier reeds gevestigd.  

"Directeuren Jan Willem Westerhuis en Rik de Leeuw den Bouter hopen met het sponsorschap onder andere de naamsbekendheid te vergroten, zowel landelijk als in de regio onder NAC-supporters", aldus NAC.  Algemeen Directeur Luuc Eisenga geeft aan dat het vinden van een geschikte partij die aansluit bij de club is geen eenvoudige opgave was. "OK is een grote landelijke partij met kernwaarden als toewijding en ambitie, dat sluit naadloos aan op hetgeen NAC sterk maakt en wij van onze spelers en organisatie verwachten. Ik ben trots dat wij ze aan ons hebben weten te binden. Daarmee hebben we weer een belangrijke pion ingevuld." 

Jan Willem Westerhuis en Rik de Leeuw den Bouter: "Voor het komend jaar staat bouwen centraal bij NAC. Er ligt een goed plan waar wij ons prima mee kunnen identificeren. Ook OK is altijd aan het bouwen aan haar organisatie. NOAD is tevens een van onze lijfspreuken."

De verkoop van de 10.000ste seizoenkaart gebeurt veel eerder dan bij de vorige seizoenen in de Eerste Divisie. Toen werd de mijlpaal pas begin augustus bereikt, terwijl nu op 13 juni dit aantal al is gehaald.