Niet alleen bejaardenstad: Ook filmpje voor jongeren

Column

Onze 'aanklacht' is gehoord! Want er is nu ook een promotiefilmpje voor de stad, speciaal gericht op jongeren. Waar het vorige filmpje een grijs en decadent imago uitstraalde, zien we nu 1 minuut lang dansende en feestende jongeren.

“Voor het wat ‘rijpere’ publiek hebben we een andere spot gemaakt dan voor de jongere Bredase bezoeker”, aldus de woordvoerder van de gemeente. Wegens het optreden van Alain Clark dat je ziet in het filmpje, moest hij eerst toestemming geven voordat het gepubliceerd kon worden. Dat is nu opgelost.

Feeststad
Doel is om de jong volwassenen naar de stad te lokken. Te zien zijn onder andere: dansende en bier drinkende jongeren, draaitafels, optredens, roodharigen, het jazz festival en Koninginnedag. Kortom: Breda is een stad voor de jongere. En al deze nieuwe bezoekers die na het feesten dronken naar huis moeten, kunnen gelukkig weer met de Veoliabus vanuit het centrum.

De oorpijnveroorzakende melodie uit het vorige promotiefilmpje is gemixed tot een ‘hippe’ beat. Die op een of andere manier irritant lang in je hoofd blijft zitten.

World Wide Web
De commercial ‘Breda jong‘ is bedoeld voor verspreiding via het web en BredaVandaag heeft de primeur! Er komt in het voorjaar een versie die net als het bejaardenfilmpje in verschillende bioscopen te zien zal zijn. Dus is Breda naast stad voor rijke bejaarden, ook een stad voor hippe jongeren. Gelukkig.