Afbeelding
Nine Creative Agency

Vernieuwde Suikerkist moet volwassen stapavond op Havermarkt creëren

Economie

CENTRUM - De Havermarkt aantrekkelijk maken voor een ouder uitgaanspubliek. Dat hoopt horeca-ondernemer Patrick van Asch met de vernieuwde Suikerkist voor elkaar te krijgen.     

De Havermarkt en directe omgeving zijn van oudsher hotspot voor 16- tot 20-jarigen, al werd het publiek sinds de nieuwe alcoholwetgeving al wat ouder. Voorganger Suyckerkist was in het happy hour-tijdperk verzamelplaats voor zestienjarigen op vrijdagmiddagen.

“De Havermarkt kent teveel uitgaansgelegenheden voor 18 tot 21-jarigen en weinig in de doelgroep 21 tot 35 jaar”, weet de horecaman. Als Suikerkist verwacht Van Asch ook veel mensen die vroeger de Suyckerkist bezochten. “De mensen vallen nu waarschijnlijk weer in de nieuwe leeftijdscategorie 21+ van de nieuwe Suikerkist.”  En die naam? “De naam is bekend in Breda, als we het een andere naam zouden geven sprak iedereen nog over ‘de oude Suykerkist’.”

Het vernieuwde concept van de Suikerkist is iets wat van Asch nog niet kent in Breda, meent Van Asch, die ook onder meer eigenaar is van Bruxelles aan de Havermarkt. “Het is een stadsconcept, dit zorgt voor een positieve vernieuwing van de Havenmarkt en voor een andere doelgroep.”

De Suikerkist is een grand-café waar je kunt lunchen, dineren, borrel en ‘s avonds uit kan gaan. Vrijdag gaat de nieuwe zaak open, om 17.00 uur. “Om een soort ‘afterborrel’ te creëren, voor zakelijk publiek”, aldus Patrick van Asch. De inrichting is er ook naar. “Van binnen zie je veel staal, houten planken en zelfs laadvloeren van oude treinen.”