Afbeelding
Brainstorm en Concept

Een virtuele kerstshow als kerstkaart

Algemeen

BREDA - Meeste ondernemers sturen nu een mooie kerstkaart naar klanten toe, maar communicatiebureau Brainstorm en Concept pakt het dit jaar heel anders aan. Zij nodigen voor het eerst klanten en geïnteresseerden uit om bij hun magische VR-kerstshow te komen kijken.

Eigenaar Paul Bartels baant zich al enkele jaren een weg door de wereld van Virtual Reality. Destijds begon dat met een verzoek vanuit Madame Tussaud: Afrojack wou z’n fans bij het museum iets ongekends laten beleven, dus bezoekers konden voor het eerst zelf ervaren hoe het voelt om op een podium te staan voor tienduizenden mensen.

Achter de schermen bij de show

Dit jaar besloot Bartels om het anders aan te pakken met kerstwensen. “We zijn met iedereen hier op kantoor de laatste dagen bezig geweest om de kerstshow rond te krijgen. Ik wil iedereen dit jaar een stukje magie meegeven.” Als je op het front van digitale innovatie opereert, dan pak je elke kans aan om jezelf als uniek te profileren, erkent hij.

Zodra je in de unieke kerstbeleving stapt, lijkt het al snel alsof je een pretparkattractie betreedt: een rookmachine, lasers, één van de nieuwste VR-brillen en een gigantische muur-projectie staan klaar. Als afsluiter krijg je nog een klein cadeau mee. Daarmee kan je via de ‘app je even voor mij?’-app de kerstshow herbeleven.

Als het aan Bartels ligt, dan ontvangt hij z’n klanten op ieder mogelijk tijdstip: “Het maakt mij niet uit of het dag of nacht is, als ze willen komen, dan sta ik er.” Een zekere flexibiliteit mag niet ontbreken. De ondernemer participeert namelijk zelf ook in de kerstshow. Toch ziet de ondernemer dat VR geleidelijk aan steeds meer de educatieve markten betreedt: “We gaan binnenkort aan de slag met speciale VR-chirurgentraining.”

Zelf een kijkje nemen? Neem dan eerst contact op met Brainstorm en Concept.