Foto: Shutterstock

De VVV verdwijnt uit Breda: 'Het is financieel niet meer rendabel'

BREDA - De VVV verdwijnt uit het Bredase straatbeeld. Volgens de organisatie is het financieel niet meer rendabel om te winkel open te houden. Het veranderende gedrag van bezoekers zou hiervoor de reden zijn. 


Aan het begin van de coronacrisis sloot de Bredase VVV de deuren. Nu is besloten dat dit permanent is. De winkel lijdt namelijk al geruime tijd verlies. "Pogingen het tij te keren mochten niet baten." Het veranderende zoek- en boekgedrag van consumenten maakt dat de exploitatie van de huidige VVV-winkel aan het Stadserf niet meer rendabel is. 

Doordat Bredase bezoekers zich meer en vaker digitaal oriënteren, wordt deVVV- winkel steeds minder bezocht. Ook daalt de omzet uit verkoop van producten al jaren. "Dit is een landelijke trend en de reden dat veel VVV- winkels omgevormd worden naar inspiratiepunten enbrandstores." 

“Breda Marketing gelooft nog steeds in de kracht van een fysiek inspiratiepunt passend binnen een nieuw gastvrijheidsconcept” zegt directeur Hildegard Assies. Vorig jaar presenteerden zij al het concept van de Stadsambassade Breda. Als het aan Breda Marketing ligt wordt de haalbaarheid hiervan verder verkend. 

Naast een sterkere focus op de online activiteiten (website en socials) worden ook meer vrijwilligers ingezet. “Deze ‘076 LocalGuides’ zullen vanaf 14 juni bezoekers persoonlijk welkom heten in de stad, hun lokale tips delen, hen attenderen op de verborgen parels in de stad en daarmee zorgen voor een goede spreiding in de stad” zegt Raoul Joosen, manager hospitality bij Breda Marketing. 

 




NIEUWSBRIEF


Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief